Опитування

Як вам наш сайт?

Переглянути результати

Loading ... Loading ...
Архів
Категорії

Фізкультурно-оздоровча робота у дошкільному підрозділі НВК «Боянська гімназія»

Фізичний розвиток дитини – важлива функція дошкільного підрозділу. Сьогодні йдеться мова вже не про фізкультуру, як таку, а про фізичний розвиток в цілому, що передбачає розвиток рухової активності, фізичних якостей дошкільників, знання свого тіла, його функцій, призначення його основних частин, можливостей організму, вміння бути домірним до нього, розвиватися в межах індивідуальних можливостей, власного потенціалу. Треба досконало знати сьогодні стан здоров’я кожного вихованця (фізичного, психічного, духовного, соціального), особливості його розвитку, щоб створити найбільш сприятливі умови для гармонійного розвитку малюка, його фізичної пристосованості до навколишнього життя.

     Одне з головних завдань дошкільного підрозділу НВК «Боянськагімназія»- створити якнайсприятливіші умови для правильного фізичного розвитку дитячого організму, для підвищення його опірності інфекціям, а також для поступового та систематичного загартування дітей з активним використанням здоров’язбережувальних технологій; зберігати і зміцнювати фізичне, психічне, соціальне і духовне здоров’я дітей, підвищувати їх фізичну і розумову працездатність, розвивати кожну дитину за її індивідуальною природною програмою.
      Колектив нашого закладу проаналізував усі фактори, поставив перед собою завдання викорінити їх та вдосконалити систему фізкультурно-оздоровчої роботи .
     Запроваджувати систему фізкультурно-оздоровчої роботи з дошкільниками вихователі разом з медичною сестрою та інструктором з фізкультури розпочинають  з ретельного вивчення та удосконалення режиму дня, перегляду тривалості окремих його режимних моментів згідно вимог.
     Система фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному підрозділі включає досить великий перелік різноманітних і життєвоважливих заходів. Основою цієї системи залишається руховий режим. В межах активного рухового режиму щоденний обсяг рухової активності в нашому дошкільному закладі для дітей раннього віку становить до 2год 20хв, для дітей молодшого дошкільного віку – 3-4 години, середнього дошкільного віку – 4год 20хв, старшого дошкільного віку – 4,5год (для шестирічок – до 5год)
         Великого значення надаємо руховій активності дітей вже вранці, оскільки в цей період малята ще мляві, загальмовані: проводимо дві-три рухливих гри (гри або вправи спортивного характеру) відповідно до пори року, погодних умов, інтересів дітей, їхнього фізіологічного стану; ранкову гімнастику (з елементами загартування) тривалістю 6-12хв (залежно від віку) під музичний супровід, з використанням дрібного фізкультурного інвентаря, іграшок, природного матеріалу; динамічну паузу між заняттями (до 10хв); самостійну ігрову та рухову діяльність дітей; фізкультурні навчальні заняття (двічі на тиждень) і фізичні вправи на свіжому повітрі на першій прогулянці (тричі на тиждень).
     Фізкультурні заняття які проводить інструктор з фізкультури – найефективніша форма оптимізації рухового режиму. Тривалість фізкультурних занять в дошкільних групах подовжуємо: в першій молодшій групі – 15-20хв, в другій молодшій групі – 20-25хв, в середній групі – 25-30хв, в старшій групі 30-35хв. Найоптимальнішим є фізкультурне заняття побудоване за типовим планом: вступна, основна, заключна частини.
     Особливу увагу приділяємо сьогодні організації фізкультурно-оздоровчих прогулянок у різні пори року. Такі прогулянки проводимо у першій половині дня 1 раз на тиждень у ті дні, коли немає заняття з фізкультури. На таких прогулянках використовуємо різні оздоровчі технології в поєднанні з фізкультурними складовими з метою фізичного розвитку дітей, поліпшення тренованості організму, підвищення його захисних реакцій й опірності шкідливим факторам.
      Руховий режим насичуємо протягом дня різноманітними рухливими іграми. В усіх вікових групах вони добираються відповідно до теми навчально-виховного блоку тижня та підтеми дня, і посідають важливе місце як самостійна форма роботи з фізвиховання.
     Гігієнічну гімнастику після денного сну  проводимо в усіх вікових групах після поступового підйому із дотриманням спокійної обстановки, відповідних гігієнічних умов, часто з використанням музикотерапії: у спальній кімнаті (на ліжках, біля них); з виходом до групової кімнати чи зали, яка близько біля групи. До комплексу такої гімнастики обов’язково вводимо загальнорозвивальні вправи на різні м’язові групи (зі зміною вихідних положень) та спеціальні вправи для формування стопи та постави.
     У фізичному вихованні наших дошкільників вагоме місце посідають Дні здоров’я, розваги як найбільш ефективні форми активного відпочинку дітей. Їх мета – активна участь всієї групи у запропонованому заході, розвиток фізичних якостей та рухової підготовленості дітей в ігрових ситуаціях, виховання стійкого інтересу до активної рухової діяльності.
     Отже, умовами ефективності моделі фізкультурно-оздоровчої       роботи з дітьми в поєднанні з нетрадиційними технологіями є:
-створення відповідного середовища для збереження здоров’я дітей, активне використання нетрадиційного фізкультурно-оздоровчого обладнання;
-індивідуальний підхід при застосуванні засобів для зміцнення імунітету та під час психопрофілактичної роботи;
-дотримання належного температурного режиму в групах;
-постійний медико-педагогічний контроль за станом здоров’я дітей.