Безпека дитини
Формування у кожного вихованцяактивної життєвої позиції щодо власного життята власної безпеки, озброєння його знаннями та навичками безпечної поведінки вдома, на вулиці, у дитячому садку тощо, збереження та зміцненняздоров»я, формування здорового способу життядошкільнят – одне з найактуальніших завдань роботипедагогічного колективу дошкільного підрозділу НВК «Боянська гімназія».
Формування відповідального ставлення до власноїбезпеки має відбуватися на всіх етапах життялюдини, а розпочинати його варто з ранньогодитинства. Дорослі (педагоги, батьки) основну свою місію здебільшого бачать у тому, щоб захищати та оберігати дитину, але дуже важливо – підготуватиїї саму до реального життя, насиченого різнимиподіями, зустрічами, ситуаціями, подекудинебезпечними. Тобто навчити дитину безпечноповодитись самостійно у довкіллі (предметному, природному, соціальному).
Дошкільний вік характеризується зростаннямрухової активності, фізичних можливостей дитини, підвищенням допитливості, прагненням до самостійності. За відсутності життєвого досвідуце нерідко може призводити до виникненнятравмонебезпечних ситуацій. У Законі України «Про дошкільну освіту»: дитина має право на безпечніта нешкідливі для здоров’я умови утримання. Тожзахистити дитину від можливих небезпек і навчити безпечно взаємодіяти з довкіллям – одне з провідних державних завдань, визначених у головному документі дошкільної освіти – Базовому компоненті.
Тож охорона та зміцнення здоров’я, безпека дітейє головною стратегією, пріоритетом у роботідошкільного закладу. Тільки завдяки спільнимзусиллям педагогів, психологів, медиків, батьків у справі охорони життя і збереження здоров’ядошкільнят можна не тільки захистити їх віднебезпеки, а й закласти основи безпечної поведінки, підгодувати до подальшого шкільного, більшсамостійного життя.
В рамках місячника з охорони праці та безпеки життєдіяльності,
16 квітня 2021, у нашому дошкільному підрозділі була проведена навчальна евакуація дітей та працівників з приміщень закладу з метою здійснення заходів, спрямованих на збереження життя та здоров’я учасників освітнього процесу на випадок виникнення пожежі.
Навчальна евакуація розпочалася із сигналу тривоги «Увага! Навчальна евакуація. Всімпрацівникам і дітям терміново покинутиприміщення». Діти, разом із педагогічним і обслуговуючим персоналом вийшли через евакуаційнівиходи на вулицю у безпечне місце, де педагоги та медична сестра перевірила за списками наявність всіхдітей. Системний підхід до планування та проведення місячників безпеки дасть змогу сформувати у дітей уміння бачити небезпеку, свідомо підходити до питань особистої безпеки, правильно діяти в небезпечних ситуаціях.