“Пам’ятки для вихователів щодо забезпеченнясприятливої адаптації дитини до умов дошкільного закладу”
• приймаючи новачка, спочатку назвіться самі;
• розмовляти з дитиною треба на рівні її очей;
• поцікавтеся, як звуть дитину вдома. Індивідуалізовані звернення допомагаютьналагодити стосунки − немає кращої музики для людини, ніж її ім’я!”;
• розпитайте маму, що вміє малюк робитисамостійно, але не забувайте і про певне“застрягання” в розвитку у стресових ситуаціях;
• поцікавтеся у батьків про індивідуальніособливості малюка (як любить засинати, щолюбить їсти або що категорично не їсть і обов’язково, які продукти харчування викликаютьалергію);
• упродовж перших 3-5 тижнів перебування у дитячому садку варто зберігати “домашні” звичкидитини;
• у групі новачків обов’язковим є називаннянаступних подій-переходів від одного режимного процесу до іншого;
• забезпечте вільний режим перебування дитини в дитячому садку (довільний час приходу в групу, додаткові вихідні дні тощо);
• основне завдання вихователя − заслужити довірумалюка.
Дотримання правил прийому новачків педагогами всіх категорій дозволить встановити довірливістосунки з дитиною і її сім’єю та зберегти здоров’ямалюка у цей період, що є головним завданням і окремого педагога і дошкільної установи загалом. Оскільки навіть такий складний період, як входження малюка у нову ситуаціюжиттєдіяльності, не має негативно позначатися на його розвиткові.