Опитування

Як вам наш сайт?

Переглянути результати

Loading ... Loading ...
Архів
Категорії

Перебування в соцмережах під час карантину: фейки та перевірка фактів

В умовах ведення карантину спричинений вірисом COVID-19 зброєю масового ураження може постати неправдива інформація в інтернеті – фейк. Як не стати жертвою пропаганди і швидко розпізнати дезінформацію, запам’ятайте 5 простих порад, які дають психологи:

  1. Насамперед потрібно навчитися скептично ставитись до будь-яких новин в інтернеті чи постів у соцмережах. Тим паче, до шокуючих і скандальних повідомлень. Пам’ятайте: найлегше повірити в бажане.
  2. Знайдіть першоджерело повідомлення. Якщо в новині є посилання на конкретну людину – перевірте, чи є ця інформація на її акаунтах в соцмережах. Якщо мова йде про організацію чи політичну партію – не полінуйтесь заглянути на їх офіційні сайти.
  3. Не плутайте факти з коментарями. Сьогодні дуже часто у соцмережах натрапляємо на повідомлення про кричущі подіїповязані з COVID-19. Зазвичай це свідчення очевидців, котрі розповідають про величезну кількість хворих, чи заражених. Як правило, такі «очевидці» не називають своїх імен і прізвищ, приховують обличчя. Тож перш ніж поширювати цю інформацію дочекайтесь підтверджень названих фактів на шпальтах авторитетних ЗМІ або ж повідомлень офіційних структур.
  4. Фотофейк. Користувачі соцмереж (а інколи навіть ЗМІ) нерідко поширюють неправдиві фотографії скандального змісту. Для визначення правдивості знімка чи інших картинок в інтернеті потрібно не більше декількох секунд. Якщо ви користуєтеся браузером Google Chrome, то достатньо лиш клікнути на підозрілий малюнок правою кнопкою миші і обрати пункт “Знайти це зображення в Google”. Прослідкуйте також дату публікації фотографії і те, що на ній зображено.
  5. Вивчайте англійську. Як, здавалося б, знання іноземної мови допоможе розпізнавати фейки? Все дуже просто: журналісти багатьох ЗМІ , знаючи про низький рівень знання англійської в постсоціалістичних країнах, посилаються у своїх новинах на західні ЗМІ. Опершись у своєму матеріалі, до прикладу, на авторитетну європейську газету, журналісти подають абсолютно іншу (їм вигідну) інформацію. Тож потрібно перевірити правдивість цього повідомлення безпосередньо на інтернет-сторінках першоджерел, а для цього, ясна річ, потрібно добре володіти іноземною.